
Informatie voor alle deelnemers
Algemene afspraken
- Van elk deelnemend horecabedrijf is een bedrijfsleider of ondernemer aanwezig
- Zorg voor droge en warme kleren na afloop
- Alle deelnemers zijn 18 jaar of ouder
- Deelname is op eigen risico
- Eigen drank, (soft)drugs, bezorg maaltijden of flitsservice zijn net als bij jullie eigen zaak vanzelfsprekend niet toegestaan. Dit geldt voor het gehele terrein, dus ook op de stadsweide.
- Eventuele schade aan andermans spullen, ontstaan door roekeloosheid of opzet van een deelnemer, zullen we logischerwijs in rekening moeten brengen
- Neem geen waardevolle spullen mee. Deze kun je alleen maar kwijtraken.De organisatie is niet verantwoordelijk voor vernieling, diefstal of kwijtgeraakte persoonlijke spullen. Vergeet geen jas mee te nemen omdat het ’s avonds afkoelt.
Spelregels Ultimate Adventures:
Alchohol: Houdt deze middag rekening met het feit dat je nog een aantal keren een lichamelijke inspanning verricht. Coördinatie, balans en kracht heb je nodig om de opdrachten uit te voeren. Alcohol kan daarin een spelbreker zijn en voor onveilige situaties zorgen. Houdt daarom als stelregel een drankje voor de gezelligheid alsof je nog moet autorijden.
Ultimate Adventures behoudt zich het recht voor om deelnemers vanuit veiligheidsoogpunt uit te sluiten van deelname aan de actieve onderdelen.
Kleding: houdt rekening met het weer. Zwemkleding en een droge handdoek zijn handig. Bij een aantal onderdelen word je nat. Zorg voor sportkleding en/of kleding dat vies mag worden en. Denk aan Sportschoenen (je weet nooit wat er in de IJssel ligt). Bij de opblaasbanen moet je op blote voeten of sokken. Schoenen zijn dan niet toegestaan.
Neem geen waardevolle spullen mee. Deze kun je alleen maar kwijtraken.De organisatie is niet verantwoordelijk voor vernieling, diefstal of kwijtgeraakte persoonlijke spullen. Vergeet geen jas mee te nemen omdat het ’s avonds afkoelt.
Zorg ervoor dat je ruim (10 minuten) voor aanvang van jouw speeltijd bij het spel aanwezig bent. Je kunt hiervoor melden bij de Spelbaas (te herkennen aan: rode jas, trui of polo).
Wedstrijdreglement
Ieder spel duurt 12 minuten. Wedstrijdschema: Klik hier
Er doen 34 teams mee. Waarvan er 1 team de winnaar kan zijn. Ieder spel dat je speelt, doe je dat tegen een ander team. Je kunt een wedstrijd winnen (3), verliezen (0) of gelijk spelen (1). De Dienbladenrace is doorslaggevend en bepaald de uiteindelijke winnaar.
Alle spelonderdelen starten op het aangegeven tijdstip. Zorg er dus voor dat je met je team op tijd bij de Spelbaas meldt. Kom je te laat? Dan heb je minder speeltijd. Kom je niet opdagen, heeft het andere team 3 punten te pakken mits zij de opdracht uitvoeren.
uitleg over de games
Spel regels
Outdoor Games door Ultimate Adventures
Spelregels
Meld je 10 minuten voortijdig aan je speeltijd bij de Spelbaas. Hij geeft de laatste instructies.
2 deelnemers van ieder team staan klaar voor de start met estafettestok. Beide deelnemers trotseren zo snel mogelijk beide hindernisbanen en geven de estafettestok door aan de volgende deelnemer. Het team dat met 6 deelnemers het snelst het parcours heeft afgelegd wint.
Deelnemers mogen alleen op sokken of blote voeten deelnemen.
Veiligheid
Deelnemers mogen alleen met blote voeten of sokken deelnemen.
Bij de army swing kun je in het touwnet blijven haken. Snelheid wordt gevraagd, maar wel veilig. Deelname is op eigen risico.
Spelregels
Meld je 10 minuten voortijdig aan de speeltijd bij de Spelbaas.
Hij geeft je de veiligheidsinstructies.
Je speelt dit spel met 6 deelnemers. Er gaan 6 deelnemers op een raft.
Je vaart de aangegeven route zo snel mogelijk:
- Je start met 6 deelnemers met het maken van de puzzel. Zodra de puzzel klaar is ga je samen naar de raft.
- Je vertrekt met elkaar en de raft in het aangegeven vierkant van kegels.
- Je vaart om de gemarkeerde boeien heen.
- Terug naar de kant.
- Je legt de raft terug in het aangegeven vierkant van kegels.
- Je maakt nogmaals een puzzel.
- De tijd stopt als je klaar bent met de puzzel.
Maak afspraken met elkaar.
De tijd start zodra je met de puzzel begint.
De tijd stopt zodra je de raft op de plek terug hebt gezet waar je bent begonnen en je de puzzel nogmaals hebt gemaakt.
Je start met 2 teams tegelijk. Het kan zijn dat je elkaar tegenkomt onderweg. Dit is onderdeel van het spel.
Veiligheid
Iedere deelnemer krijgt verplicht een zwemvest aan voordat het spel start. Meld je dus op tijd. Er is een veiligheidskoord op de raft. Instructies worden gegeven.
Deelnemers nemen plaats op de grijze/zwarte vlakken op de rand van de raft met de voeten binnenboord. Scherpe materialen (mes, aansteker oid) mogen niet aan boord. Trek schoenen aan die nat mogen worden.
Spelregels
Meld je 10 minuten voortijdig bij de Spelbaas.
4 teamleden houden een groot dienblad vast aan de daarvoor bestemde touwtjes met lussen aan het uiteinde. Je mag het touwtje niet om je hand slaan. Op het dienblad staan 4 bekers die aan het begin van het parcours gevuld moeten worden (hier staat een grote bak met water). Er zijn twee identieke parcoursen. Ieder team loopt zijn eigen parcours. Het team vult de bekers met water, dit mogen ook mensen doen die het dienblad niet dragen. Met zijn vieren wordt het parcours afgelegd. Aan het eind van het parcours staat een lege koker om het water in te doen. Je gaat rechtstreeks terug naar de start voor een nieuwe ronde. Op de terugweg mogen de bekers van het dienblad af.
Als er een bekertje omvalt mag je doorlopen of teruggaan. Dat is aan jullie. Onderweg mag er niemand aan de bekers komen.
Als de eerste 4 teamleden geweest zijn, wisselen er 2 teamleden.
Aan het eind meet de Spelbaas het aantal centimeters water, het team met het meeste centimeters wint het spel.
Parcoursuitleg:
- Eerst vul je de bekers en zet je op het dienblad.
- Volg het parcours dat door de spelleider is uitgelegd.
- Je mag pas voorbij de oranje kegel de bekers eraf pakken.
- Om vervolgens de bekers te legen en terug te lopen.
- Je start weer met vier volle bekers en twee nieuwe teamleden
Bij een gelijke stand in het eindklassement wordt er gekeken wie de meeste centimeters water in de koker heeft bij de dienbladenrace om de winnaar van het evenement te bepalen.
Spelregels
Meld je 10 minuten voortijdig aan je speeltijd bij de Spelbaas van de klimtoren. Alle deelnemers krijgen een klimgordel aan.
Het doel is om met je team zo snel mogelijk naar boven te klimmen en te abseilen. Het team dat dit het snelst doet wint het onderdeel.
Je hebt met je team maximaal 12 minuten de tijd.
Deelnemers mogen alleen op sokken of blote voeten deelnemen.
Veiligheid
Iedere deelnemer krijgt verplicht een klimgordel aan.
Volg de instructies van de kliminstructeur.
Ook hiervoor geldt: koppie erbij!
Spelregels
Van beide teams staat 1 deelnemer, beide met een kunststofhalter op een kunststof verhoging.
De deelnemers proberen elkaar met de halter uit balans te krijgen waardoor één van beide van de verhoging valt.
Nadat 1 van de deelnemers van de verhoging is gevallen nemen er twee nieuwe deelnemers plaats op de verhoging.
Het team dat het vaakst wint, wint dit onderdeel.
Deelnemers mogen alleen op sokken of blote voeten deelnemen.
Als deelnemers aan het hoofd worden geraakt met de halter, verliest de deelnemer dat de klap heeft uitgedeeld en starten er twee nieuwe deelnemers.
Veiligheid
Het is niet toegestaan elkaar in het gezicht te raken.
Deelname is op eigen risico
Spelregels
Meld je 10 minuten voortijdig aan de speeltijd bij de Spelbaas.
Hier krijg je de laatste instructies.
Je kunt nat worden.
Ga zo vaak mogelijk het voorgeschreven parcours heen en weer op de SUP. Iedere keer gaat een andere teamgenoot. Je mag niet 2 x achter elkaar. Hiervoor krijg je maximaal 12 minuten de tijd. Van ieder team vertrekken gelijktijdig de eerste 2 deelnemers.
Voor de laatste tellen de meters. De scheidsrechter bepaald.
Je gaat op de SUP: staan, zitten of liggen is toegestaan. Als je er af valt, klim je er weer op. Je vaart naar de boeien eromheen en terug. Als de SUP de kant raakt, mag je pas wisselen.
Veiligheid
Er kan iemand in het water vallen. Daarom krijgt iedere deelnemer een zwemvest aan.
Het parcours is in de buurt van de kant uitgezet.
Deelname aan het Deventer Horeca Event voor jouw team (maximaal 6 deelnemers) bedraagt 237 euro exclusief B.T.W. Je kunt met je bedrijf met meerdere teams meedoen. Bij het inschrijfgeld zit deelname aan de Outdoor Games, een eigen teamtafel en toegang tot de naborrel met DJ voor je team inbegrepen. Eten en drinken zijn niet inbegrepen. Betaal de factuur voor aanvang van het event, zodat je zeker weet dat je team ook mee kan doen.
Toelichting
De eerste editie in van het Deventer Horea Event organiseerden we een overvol programma waarbij het inschrijfgeld nog net niet gratis was. Dit konden we toen eenmalig realiseren omdat we met veel vrijwilligers hebben gewerkt en we als organisatie zelf veel kosten op onze rekening hebben genomen om een toffe dag te organiseren.
Vanaf dit jaar organiseren we het Deventer Horeca Event zoveel mogelijk kostendekkend. Daarmee bedoelen we dat we alle kosten van het evenement betaald worden uit het inschrijfgeld en sponsoring. Denk hierbij aan de inhuur van alle evenementen materialen, extra meubilair, uren van op- en afbouw, Outdoor Games, maar ook voor de aftermovie van de Rocketboys. fotograaf Foticoon, presentator, herstel terrein etc.
Het is te gek dat dit jullie niet weerhouden heeft om jullie weer massaal in te schrijven en de inschrijvingen zijn inmiddels vol!
Bedenk een leuke naam voor je team en wijs een teamcaptain aan.
Een ideaal team bestaat uit 6 deelnemers (alle deelnemers zijn 18+). Een aantal spellen zullen ook daadwerkelijk met 6 spelers gespeeld moeten worden. Je mag altijd andere deelnemers vragen om je team compleet te maken.
Er zijn geen kluisjes of (bewaakte) garderobe. Neem zo min mogelijk waardevolle spullen mee, deze kun je alleen maar kwijtraken. De organisatie is niet verantwoordelijk voor vernieling, diefstal of kwijtgeraakte persoonlijke spullen.
Van elk deelnemend bedrijf is uit een werkgever of leidinggevende aanwezig. Hij of zij is die dag ook de hele dag verantwoordelijk voor zijn team en het aanspreekpunt voor de organisatie.
Deelname is op eigen risico en deelnemers dienen minimaal 18 jaar of ouder te zijn.
Er is dit jaar geen kleedruimte, omkleden kan eventueel in de toiletten.
Veelgestelde vragen
F.A.Q.
De organisatie is in handen van Koos Janssen van Meadow op het Deventer Stadsstrand en Heleen Renting van Ultimate Adventures
Maandag 1 mei valt in de meivakantie, zodat scholieren en studenten ook kunnen meedoen.
Ja leuk! Zij kunnen alleen niet meedoen met de games of de BBQ. Wel kunnen ze lekker meeborrelen of eten bestellen bij Meadow.